Hoofdstuk 23; een mooie droom met leuke foto’s van pa en ma

Een mooie droom; SCAN_20180408_123418549

2004

October

EEN MOOIE DROOM.

zondag, 24 October 2004
1 jaar plus een week na het
overlijden van Rie.

Het was tussen halfzeven en halfacht. Nadat Wim me gebeld had om ongeveer halfzeven.
Ik was opnieuw in slaap gevallen.
Ik droomde, dat ik in Boskoop was bij mijn tante Jo (Voet). Ik was daar met de fiets en moest terug naar huis (Weesp)
Het was al laat. Ik moest opschieten om nog voor donker thuis te zijn. Ik had een nieuwe broek aan, maar verwisselde die voor een oude in verband met het fietsen.

Plots had ik een postduif in mijn handen. Ze was vermoeid. Ik zocht een onderdak voor de duif, het was al laat. Ik kwam op een boerderij, waar ze allerlei dieren hadden, ook duiven. Ik mocht de duif in een hok doen bij andere duiven. (geen postduiven)
Ik aarzelde. Ik dacht: Dat wordt niets bij die vreemde duiven. Ik besloot de duif los te laten. Ik gooide haar de lucht in en toen veranderde zij in een soort vliegend mens.
Ze vloog nog een rondje boven mijn hoofd en vloog toen naar de zon toe. Ik wilde haar na. Ze verdween in het verblindende licht van de ondergaande zon. Ik werd huilend wakker, Ik dacht aan Rie.

Heerde jan 1979

Heerde jan 1979

 

 

.facebook_1545973995127.jpg5463157212238362117.jpg

 

 

2 thoughts on “Hoofdstuk 23; een mooie droom met leuke foto’s van pa en ma

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.